Reklama haqida qiziqarli faktlar
1. Eng qimmat reklama “Chanel” tomonidan yaratilgan. Uning narxi 33 million dollarni tashkil etgan bo'lib, shundan 3 millioni klipni suratga olgan Nikol Kidmanga berilgan.
2. San-Pauluda tashqi reklama yo'q. Shahar hokimi 2007 yilda banner va koʻrsatkichlarni bekor qilish toʻgʻrisida qaror qabul qilgan. Bu ifloslanishga qarshi kurash dasturi doirasida amalga oshirilgan.
Boshqalar o'qimoqda: Ingliz tili bilan bog’liq o’ta qiziqarli faktlar
3. Farmatsevtika kompaniyalari tadqiqotlarga qaraganda reklamaga boshqalardan ko'proq pul sarflashadi. Xulosa qilib aytadigan bo'lsak, ularning daromadlarining 24 foizi tadqiqotlarga uchun, atigi 13 foizi esa tadqiqotlarga sarflanadi.
4. Soat reklamasini yaratishda soat millari 10:10 yoki 8:20 ni ko'rsatadi. Avvalo, bu soatni ishlab chiqargan brend nomini yopmaslik uchun amalga oshiriladi. Bundan tashqari, bu tarzda joylashtirilgan o'qlar tabassumga o'xshaydi, shuning uchun ular mijozga ijobiy ta'sir ko'rsatishi mumkin.
5. Oziq-ovqat sanoati mahsulotlarini targ'ib qiluvchi marketologlar eng ko'p reklama beruvchilar guruhi hisoblanadi.
6. Birinchi bilbord 1990 yilda AQShda yaratilgan. O'sha vaqtda amerikaliklar ularni magistral va markaziy ko'chalarga o'rnatishga qaror qilishadi.
Boshqalar o'qimoqda: Dunyodagi eng qadri baland valyuta
7. AQSHda NFL kubogi final oʻyinining jonli efirida koʻrsatilgan 30 soniyalik reklama roligi 3 million dollarga tushgandir.
8. “Bolalar uchun mahsulotlar” reklama roliklarida ishtirok etgan aktyor bolalar odatda maqsadli auditoriyadan kattaroq yoshda bo'ladilar. Marketologlar buni aniq maqsadda qiladilar: kattaroq bolalar yoshlarga o'rnak bo'lishadi.
9. Misr papirusi yozma shakldagi birinchi reklama hisoblanadi (bu papirus qul savdosi haqida xabar bergan). Papirus London muzeyida saqlanadi.
10. Tosh ustunga o'yilgan eng qadimgi e'lon Qadimgi Misrning Memfis shahri xarobalaridan topilgan. Yozuv taxminan miloddan avvalgi 500 yilga tegishlidir.
Boshqalar o'qimoqda: Qatar haqida siz bilmagan faktlar
11. Birinchi 468×60 banner 1994 yilda "Hotwired" deb nomlangan onlayn jurnalda paydo bo'ldi. Tez orada bu o'lcham bannerlar orasida uchun eng mashhuri bo'ladi.
12. Reklamalarda oziq-ovqatni eng yaxshi tarzda tasvirlash uchun tabiiy bo'lmagan taomlardan foydalaniladi. Masalan, idishlardagi ba'zi ichimliklar suv bilan aralashtirilgan yuvish vositalaridan tayyorlanadi, muz kublari akrildan tayyorlanadi (chunki u erimaydi), ovqatni yanada mazali qilish uchun maxsus shaffof yelim bilan qoplanadi.
13. Har yili kompaniyalar reklama uchun 500 milliard dollardan ortiq mablag' sarflaydilar.
Surat manbasi
Ma'lumotlar dalistrategies.com dan tajima qilindi va tahrirlandi
Comments